روایت تسنیم از هفتخوان رستم ازدواج / دریافت وام ازدواج هفتاد خوان شد
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۵۷۵۰
گروه استان- یکی از بزرگترین معضلات برای جوانان، گرفتن وام ازدواج است که برای دریافت آن باید هفت خوان رستم را رد کنند و هر مرحله از آن نیز سختتر و سنگاندازیها بیشتر و بیشتر میشود. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جوانان برای آغاز یک زندگی مشترک باید حداقلهایی را فراهم کنند که همه ساله با تغییر شرایط زندگی و وضع اقتصادی این حداقلها رنگ تازهای به خود میگیرند و جوانان را با چالشهای جدیدی مواجه میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
موضوعی که این روزها بر همه آشکار است و نمیتوان آن را نادیده گرفت آن است که مشکلاتی از قبیل بیکاری، افزایش روزافزون قیمت اجاره خانه، خرج زندگی و تهیه جهیزیه، هر جوانی را برای تشکیل یک زندگی مشترک به فکر فرو میبرد و در شرایط کنونی به دست آوردن حداقلهای زندگی نیز دردسرهای بسیاری برای جوانان دارد.
یکی از بزرگترین معضلات برای جوانان، گرفتن وام ازدواج است که برای دریافت آن باید هفت خوان رستم را رد کرده و هر مرحله از آن سختتر و سنگاندازیها بیشتر و بیشتر میشود.
ضمانتهای سنگین و غیرقابل انجام از بزرگترین سنگاندازی در مسیر دریافت وام ازدواج برای جوانان است، در حالی که بسیاری از جوانان برای پیدا کردن یک ضامن نیز در مضیقه هستند، بانکها برای پرداخت تسهیلات چند میلیونی ازدواج دو ضامن معتبر و یک سفته دریافت میکنند و نکته جالب اینجا است که برخی بانکها برای این دو ضامن شرط میزان حقوق نیز تعیین کردهاند و حقوق ضامنان نباید کمتر از دو و نیم میلیون تومان باشد.
پیدا کردن دو نفر کارمند برای ضمانت کار دشواری است
پریسا و رضا زن و شوهر جوانی هستند که از عدم دریافت وام ازدواج گلایه مند بوده، رضا در این خصوص بیان کردند: حدود یک سال از ازدواج ما گذشته است اما متاسفانه موفق به دریافت وام نشدهایم.
وی بیان کرد: بار اول که به بانک مراجعه کردم یکی از متصدیان بانک گفت فعلا اعتبار کافی برای پرداخت وام ازدواج نداریم و بهتر است دو ماه بعد به بانک مراجعه کنید.
رضا در ادامه گفت: پس از دو ماه مجددا به بانک مراجعه کرده و تمامی مراحل دریافت وام را انجام دادیم که در مرحله آخر با مشکل بزرگ ضامن مواجه شده و مجبور به صرف نظر کردن از دریافت وام شدیم.
واریز وام ازدواج 25 میلیون تومانی فرزندان بازنشسته تا عصر امروزفیلمنوشت/ اقدام عجیب دولت در قراردادن شرط سنی برای وام ازدواج!مصوبه کمیسیون اجتماعی برای 100 میلیونی شدن وام ازدواجوی عنوان کرد: برخی شعبات بانکی ضامن بازاری را قبول ندارند و برای دریافت وام حتما باید دو نفر کارمند به بانک معرفی شود و در این شرایط پیدا کردن دو نفر کارمند برای ضمانت کار بسیار دشواری است.
شرمنده دخترم شدهام
زهره یکی از مادرانی است که 9 ماه قبل دخترش را با هزاران امید و آرزو سر سفره عقد نشانده و به دلیل شرایط سخت دریافت وام ازدواج هنوز نتوانسته است دخترش را سر خانه و زندگیاش روانه کند.
زهره در این خصوص گفت: با توجه به اینکه پشتوانه مالی برای خرید جهیزیه را ندارم عروسی دخترم عقب افتاده و این در حالی است دلم برای دریافت وام خوش بود که متاسفانه نتوانستم هفتخان رستم را رد کنم و شرمنده دخترم شدهام.
علی دیگر شهروند ارومیهای که از دریافتکنندگان وام ازدواج بود در این زمینه بیان کرد:دولت به جای اینکه گره از مشکلات جوانان باز کند با این اما و اگرهای وام ازدواج ،دردسرها و مشکلات جوانان را چندین برابر کرده است. چرا که باید پس از دریافت وام به فکر بازپرداخت آن باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری اکثریت جوانان، برای تشکیل زندگی مشترک و تهیه کالاهای اساسی برای گذران زندگی، نیازمند سرمایهای هستند که دریافت این وام تا حدودی میتواند برای حل مشکل آنان چارهساز باشد و مسئولان نیز باید این شرایط را برای آنان تسهیل و مهیا سازند.
سجاد بیگلری شهروند دیگر ارومیهای با اشاره به اینکه با این اوضاع نا به سامان اقتصادی و تورم، امر ازدواج برای هر جوانی دشوار شده است، گفت: برادرم یک سال پیش ازدواج کرده و زنش نیز باردار است اما متاسفانه موفق به دریافت وام ازدواج نشده است.
پرداخت وام ازدواج برای جوانان تسهیل شود
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجانغربی گفت: از آغاز امسال نزدیک به 25 هزار فقره وام ازدواج با رقمی بالغ بر 120 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و وضعیت استان در این زمینه مناسب است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات ازدواج باید با سرعت در اختیار جوانان قرار بگیرد تاکید کرد: باید تلاش و توان خود را برای رفع موانع در پرداخت وام ازدواج در استان را بالا ببریم.
انتهای پیام/7548/ش
منبع: تسنیم
کلیدواژه: دریافت وام ازدواج برای جوانان برای دریافت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سینما به روایت «آپاراتچی»
ایسنا/اصفهان «آپاراتچی» روایت زندگی جلیل، مردی جوان و ساده است که سواد نوشتن ندارد، اما شور دارد و عاشق سینماست.
فیلم «آپاراتچی» ساختۀ قربانعلی طاهرفر، یکی از فیلمهای در حال اکران اصفهان است که گیشۀ سینمای ساحل نشان میدهد با استقبال اندکی مواجه شده است، من نیز این فیلم ۹۴دقیقهای را بهتنهایی در سالن عالیقاپو نگاه کردم و وضعیت سالن، یعنی صندلیهای خالی، این موضوع را تأیید میکرد. اما جای سؤال دارد که آیا تماشای «آپاراتچی»، محصول سال ۱۴۰۲ که در چهلودومین جشنوارۀ فیلم فجر به نمایش درآمد، وقت تلفکردن است؟!
اگر عاشق «سینما» باشید، «آپاراتچی» به یک بار دیدنش (و اگر عاشقتر باشید، به چند بار دیدنش!) میارزد؛ آن هم در مقایسه با بسیاری از فیلمهای پرهیاهو و با بازیگران دهانپرکن، اما بیکیفیت که طرفدار هم زیاد دارند. «آپاراتچی» روایت زندگی جلیل است که عاشق سینماست و برای ساختن فیلمی بلند و سینمایی حاضر است هر کاری بکند. او وقتی دیگران معنی کارهایش را نمیفهمند به آنها میگوید، تا حالا عاشق شدی؟! من عاشق سینما هستم!
اتفاقات این اثر که در جشنوارۀ فجر سال گذشته به دریافت جایزۀ ویژۀ داوران برای «نگاه نو» موفق شد، در روزگار نزدیک به پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ و سالهای نخست جنگ ایران و عراق بازمیگردد. جلیل نقاش ساختمان است که روی بوم هم هنرش را به رخ میکشد و مخصوصاً پرتره شهدای عزیزمان را در جنگ ایران و عراق تصویر میکند و به دل خانوادههایشان تسلایی کوچک میبخشد. همین جلیل که عشق بیوحدومرزی به سینما دارد و همواره خود را در جشنوارههای فیلم تصور میکند که جوایزی نفیس به دستش میدهند، قصد دارد فیلمی بلند و زندگینامهای بسازد.
فیلم جلیل دربارۀ شخصیتی به اسم نوری است. نوری در فیلم قاضی سختگیری معرفی میشود. همه مردم از جمله جلیل و همسر و پدر پیرش که در یک خانه زندگی میکنند، بدگویی از این قاضی به روزمرهشان تبدیل شده است. همه معتقدند که نوری دارد جان جوانان وطن را با قضاوتهای نادرستش پایمال میکند. اما در همان ابتدای فیلم، وضعیت نوری دستکم در چشم برخی از مردم، از جمله همین جلیل داستان، دگرگون میشود. و وقتی نوری یعنی قاضی بدنام به دنبال اتفاقاتی شهید میشود، تصمیم میگیرد فیلمی از او بسازد و نامش هم بگذارد: «نوری در تاریکی».
اما فیلمساختن در زمانۀ جلیل آسان نیست. پدرش با او مخالفت جدی دارد و سینما را هنری تهی میداند که یک مشت آدم فاسد و بیدین دور هم جمع میشوند تا بقیۀ مردم را هم با ساختههایشان بیبندوبار کنند! همین نگاه پدر جلیل، طنز تلخی را به اثر بخشیده است. از طرفی، جلیل را وزارت ارشاد وقت جدی نمیگیرد و حاضر به حمایت از او نیست.
فیلم هیچ حامی معنوی و پشتیبان مادی ندارد. خانواده شهید نوری هم با مخالفتها یا خواستههای خود به نوعی دیگر مانعی بر سر راه فیلمسازی جلیل شیفته و خیالپرداز هستند. حالا در ادامه باید دید سرنوشت این فیلم به کجا ختم میشود و اگر روی پرده برود، محبوب مردم خواهد شد، چنانکه جلیل در رؤیا میبیند؟!
فیلمسازی در میانۀ انقلاب و جنگ
فیلم «آپاراتچی» در حد خود و تا جایی که توان گشودن بال و پر داشته است، داستان بغرنج سینمای ما و البته شیرینیهای آن و شوریدگیهای آدمهایش را بازتاب میدهد. سینمای کشورمان از ۱۳۵۷ شمسی بهبعد که هنرمندانی نامدار در آن افتخار آفریدند و از این قاب رنگی و اسرارآمیز ما را به جهانیان نشان دادند یا هرکس دیگری که به توان و سلیقه خود آثاری در آن تولید کرده است، آغازش داستانی پیچیده دارد.
سینمای ایران بعد از ۱۳۵۷ شمسی، در میانۀ انقلاب و جنگی زودهنگام پا گرفت و همواره موانع پرشماری از جنبههای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر سر راهش بود. اما سینما زنده ماند، گاهی نیمهجان شد و گاهی جان تازه گرفت، اما هرچه بود و نبود به پیش رفت و نشان داد که این دنیای شگفتانگیز و پرقدرت شاید سر خم کند و در برخی سالیان منزوی شود، اما از میان نمیرود. سینمای ایران همواره عاشقان خودش را داشته است که برای سربلندی این گوشه پهناور از هنر معاصر ایرانزمین کوشیدهاند.
به جز اینکه به «آپارتچی» میتوان نگاهی تاریخی داشت که در آن مقطع، خاص ایرانمان است، این فیلم به رابطۀ پویایی اقتصاد و هنر نیز نگاه خوبی دارد. جلیل و گروه کوچکش یک مانع جدی بر سر راه فیلمسازیشان دارند و آن هم نداشتن پول کافی و امکانات مادی بهدردبخور است.
این مسئلۀ جدی است. هیچ هنرمندی در هیچ کجای دنیا نمیتواند با شکم خالی و زندگیای که تمامش دغدغه نان باشد، هنری ماندگار به جهان تقدیم کند. گامبرداشتن در چنین مسیری ازجانگذشتگیها میخواهد. اگر در تاریخ هنر درنگ کنیم، آثار پراعجازی که هنوز ماندگارند و ما را انگشتبهدهان میکنند، یا هنرمندش از خانوادهای ثروتمند برخاسته یا نهاد دولتی یا غیردولتی، آن هنرمند را حمایت مالی کرده و دنیایی امن برایش فراهم ساخته است. مردی مثل جلیل که برای فیلمسازی و نمایش استعداد هنری خود به فروختن فرش دستباف همسرش محتاج است، فرشی که میتوانست زیرپای آن دو و پدر و بچههایشان باشد، چه سرنوشتی در سینما خواهد یافت؟
انتهای پیام